Onsdag

Dagarna har spenderats i böcker, spanska böcker. De svårt utalade order kämpar sig in i min hjärna och försöker fastna men tyvär kommer det in och sedan direkt ut.

Det förvånar mig hur mycket alla börjar plugga nu, jag trodde det skulle bli som i 8an, bara några få som verkligen pluggade. Och då menade jag plugga som att sitta framför böckerna i timmar innan ett prov. Jag var inte en av dem. Jag satt framför TVn istället, visst jag pluggade lite dagarna innan ett prov men jag pluggade absolut inte lika hårt som jag gör nu!



Det är faktiskt lite läskigt hur mycket de små bokstäverna som blir skrivna i bläck på våra prov betyder. De bokstäverna bestämer vår framtid. Men då undrar jag om inte lärarna kan vara lite snälla med betygen. Jag menar inte att de ska ge ett MVG till varje barn men jag menar att om deras uppgift är att sätta bokstäver på vårt prov är det inte roligare för dem och för oss att sätte ett M före VG? De tycker säkert det är roligt att se leenden på våra ansikten istället för besvikna blickar ner i golvet, eller att man försöker blicka bort tårarna som kryper fram.

Jag stressar nog lite för mycket med prov och uppgifter men det finns så många i min klass som stressar så mycket mer! Vi måste komma ihåg att vi går bara i 9an, vi är 15 och när man är så pass ung så ska man leva livet inte drukna i böcker.

Tipps när man pluggar är att ha på bra musik och 'stav' toblerone! Toblerone blir man illamående av om man äter för mycket för snabbt så det blir veckans plugg godis.

// Julia


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0